besökare

fredag 20 maj 2011

17 äggblåsor!!!!!!!

På ultraljudet kunde nu ses 17 äggblåsor, Jippiii! Och 15 av dessa finns på höger äggstock för den deformerade ger bara 2 småa ägg.  Det är mera än någonsin tidigare. Visst, det behöver inte betyda nåt för nåra är omogna/övermogna, några blir aldrig befruktade, några utvecklas onormalt samt nåra dör i frysen/upptiningen. Men en bra början är det ju iallafall :) Läkaren var oxå nöjd. På måndag ska vi in kl. 7 för äggplock och då ska jag sövas ner, men borde vara hemma kring 11 tiden. Läkaren sa att min yrsel beror på höga estrogennivåer, och det är fortfarande risk för överstimulering efter att jag tagit pregnyl (ägglossnings) sprutan kl. 19:15 på lördag. Så vila och mycket vätska är ett måste. Nu är jag ledig 4 dagar samt sjukledig 4 dagar nästa vecka, sedan är jag ledig igen. Detta betyder att jag är borta nästan 2 veckor från jobbet i sträck. Så härliigt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar