besökare

måndag 16 maj 2011

allt bra men ändå ledsen

Ja idag vara allt bra på kontrollen. Nu kunde 15 ägg urskiljas, men de var av olika storlek. Läkaren tyckte att jag ska fortsätta med 200IE puregon ända till fredagen. Då är det nytt UL igen. Lite riskbelt är det tyckte hon, att fortsätta med 200IE, det är på gränsen att jag kommer att bli överstimulerad. Hon hade dock tänkt på saken endel och ville fortsätta såhär. Eftersom vi forstätter med samma dos och dessutom har kortison, så tyckte hon att bara 1 embryo skulle sättas in!!!!! Nej! aldrig bara ett embryo mera. Jag berättade om hur jobbigt det var med allt och att detta kanske skulle bli våran sista gång. Vi diskuterade endel kring detta och hon gick lätt med på att överföra 2 embryon. Jag frågade också hur många IVFer som var rimligt att göra förrän vi ska ge upp. Hon tyckte 5. Helt rakt ut, sådär bara. 5. punkt och slut. Sedan minskar chanserna för att bli gravid. Hon tyckte att adoption kunde vara ett bra andra alternativ för oss (Äggdonation diskuterade vi inte, men problemet är ju inte mina ägg utan min endometrios som förvärras med tiden). Jag måste medge att vi själva tänkt på adoption men att höra det från någon som henne gjorde mej sååå ledsen. Men visst hon har rätt, det var helt sakligt och rimligt. Men ändå är jag chockad. Jag bara grät och grät när jag kom hem, jag har en stor klump i halsen och i hjärtat. Har nu varit helt nere idag även om allt såg jättebra ut på ultraljudet.

2 kommentarer:

  1. Usch... Många kramar till er. Måste kännas hårt att höra. Vi får verkligen hoppas att denna gången är GÅNGEN!

    Massa kramar igen.

    SvaraRadera
  2. ja orättvisan, tack, det får vi hoppas. Lycka till på eran resa oxå! kramar

    SvaraRadera