besökare

måndag 1 augusti 2011

v13 (12+0)

Wow, hur härligt låter det inte med vecka 13!? Känns som en verklig milstolpe in denhär graviditeten. Nu har jag gjort 30% av graviditeten och antagligen lite mera oxå, eftersom tvillingar föds tidigare. Blir vel antagligen i januari nån gång. Imorgon ska vi på NUPP, eller rättare sagt endast ultraljudet, inte blodprovet för det kan man inte ta med tvillingar. Så imorn får vi lita på att ett ultraljud ska hitta alla avikelser som möjligen finns. Med bara ultraljud kan endast  60% av alla kromosomskador upptäckas, med kombinerat blodprov + ul är det kring 80-90%. Ska nog snart sätta in en ny magbild, börjar bli dax för det :)

3 kommentarer:

  1. Härligt med milstolpen, jag längtar tills jag också är där så att jag kan sluta oroa mig lika mycket - och då ska jag fasen också våga mig på en babyticker :]. .. Om jag inte gör det redan innan, men jag har fått för mig att efter v12 dåååså!
    Kul att få se dom små imorrn, allt går säkert hur bra som helst, så njut av åter en tjuvtitt på dom små. Ska ni ta reda på om det blir tjej/kille?

    Angående din kommentar så jo, jag hoppas också på att allt är som det ska.. Jag har ju känt av värk, stretande, stickningar, molande och allt sånt ända sen innan vi fick reda på att vi är gravida och på båda ultraljuden så har ju allt varit normalt.. så så får det gärna fortsätta :].

    kram

    SvaraRadera
  2. Wow! Lycka till på NUPP:et imorgon! Det är fantastiskt att få se den eller de så länge!

    Vad häftigt att du har en egen doppler, det önskar jag verkligen att jag hade nu under nojjiga perioden...

    Kram!

    SvaraRadera
  3. Klart att ruht vågar sätta in en ticker! :) Som jag sa åt min mamma då hon tyckte det var för tidigt att sy babylakan i v 10, att det är knappast pga lakanen (eller pga en babyticker) som man får missfall. Men visst förstår jag, man vill ju skydda sej själv! Men du är ju jättelångt nu:)
    orättvisan: jo, det är praktiskt med en doppler. Det är ju omöjligt att veta vem som rör på sej (sen när det börjar kännas alltså) kanske det är samma baby hela tidenoch den andra mår dåligt..därför ville jag ha en doppler för att hålla lite koll på läget längre fram.

    SvaraRadera