besökare

onsdag 10 augusti 2011

tidiga förberedelser...

Endel personer som jag berättat om min tvillinggraviditet åt ojar och våjar sej för hur stor jag kommer att bli, ja, och för att inte tala om ryggsmärtorna, sömnlösheten, och själva förlossningen. Den kommer ju säkert att bli med snitt, eller? Roligt alltså. Och tänk hur det blir med 2 barn här hemma, ja, ingen sömn på flera år, blöjbyte och matning om vartannat. Ut kommer jag ju inte för våran hiss är säkert för liten för en tvillingvagn....hmmm. uppmuntrande tankar folk har. Det gör mej ju bara stressad. Eftersom jag antagligen snart kommer att bli rullstolsbunden pga. de där ryggsmärtorna folk varnar mej för är det bäst att förbereda allt i tid. Jag har därför irrat runt på barnloppisar och redan inskaffat alla kläder som behövs fram till nästa sommar. Påslakan och lakan har jag sytt själv. Tecken, åkpåse och andra grejer som borste och snuttetrasor får jag från moderskapsförpackningen. Och gjort en lång lista över saker jag ska få av mina vänner samt vad som ska köpas.

Det som ska köpas är:
* 2 spjälsängar
*vagn, antagligen en emmaljunga twin nitro
* badkar
*blöjor
*amningskudde
*el pump
*några flaskor och diskborste
*fryspåsar för mjölk
*bindor till mej
(* bilbarnstol x2, hyres från försäkringsbolaget)

Det som jag får av vänner är: 
* babysitter
*musikmobil till spjälsängen
*skötbordsunderlag
*magbälte
*babyalarm

Kanske har jag glömt nåt?  Olja, bröstvårtscreme, mjölkuppsamlare, amningsbh, stödstrumpor och  ev. amningsgummi får jag från jobbet....
Här kommer ialla fall lite smakprov (de stickade mössorna har jag gjort själv:)














4 kommentarer:

  1. Ojojoj, vad tråkigt att höra att folk är så negativa! Tur att du har oss som peppar och är glada för att just du fått två små i magen! :)

    Det ser underbart ut att ha allt förberett, själva har vi bara en nalle och ett gäng kläder till sexmånadersåldern! :)

    Kramar!

    SvaraRadera
  2. Jag tror att det kommer bli jättebra med tvillingar!

    SvaraRadera
  3. Jag tror att folk inte menar att vara så negativa utan bara av tanklöshet smäller ur sej sånt (eller så är jag bara naiv)eftersom de tycker att det är lite extra med tvillingar så måste de ju bara kommentera det....Nåja, jag försöker att ta det med ro, men visst stöter paniken in då jag tänker på vad människor sagt, de flesta har ju barn själva så det vet vad som gäller. Men och andra sidan har de flesta inte längtat såhär länge som oss, det gör ju att man är extra motiverad...antar jag:) Jo, det är verkligen skönt att ha er! Stora kramar!

    SvaraRadera
  4. Jag tror att det kommer att gå finfint för dig och twinsen. En av mina vänner fick tvillingar och hon var pigg som en mört och hade inga problem alls, for omkring som en virvelvind :-)
    Vad mysigt med alla små bebiskläder!

    Kramar till er!

    SvaraRadera