besökare

lördag 27 augusti 2011

i går var jag till rådgivningen, allt var bra, blodtrycket var lite lägre, Hb var 113, magen hade växt och hjärtljuden var fina på båda. Livmodern var 18cm stor, dvs motsvarade vecka 22. Det tråkiga var min vikt :( den hade nämigen spurtat iväg 4 kg sedan sista besöket. urk. Men hon tyckte det var helt ok.  Nästa besök skulle vara om 7 veckor eftersom jag ska på ultraljud 2 veckor före det, men jag sa att det är fööör länge. Fick tid om 4 veckor. Vem ska man annars klaga hos?:) Jag börjar känna mej otyplig, stor och lite ansträngd, speciellt på jobbet. Hon trodde nog inte att jag skulle jobba länge efter vecka 20-24. Det tror jag inte heller eftersom jag mått rättså dåligt när vi har det stressingt. Illamående, yrsel, ryggont, magont samt trötthet är alltsom oftast förknippat med jobbet nuförtiden. Ibland går jag in i ett ledigt patientrum för att vila lite då jag får ont i magen...det hjälper. Magbild är snart på sin plats eftersom den växt endel.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar