besökare

fredag 15 april 2011

trött och sliten

Pust, har just kommit hem från jobbet och känner mej smått yr av att ha stressat så idag. Hann slänga i mej lite mat och vatten (!) först kl. 19 idag....alla patienters behov går ju före sina egna. Ska nog ta och berätta nån dag vilken slags konstiga typer som kommer till våran avdelning. Man slutar aldrig att förundras hur effektivt heroin och kokain verkar vara som fertilitethöjare. Ja, varenda heroinist blir på smällen och sen gnäller de över att ...Ja jag har lite ont i magen men jag vill absolut inte ha nån värkmedicin för jag ammar ju och vill ju inte att bebin ska få det i sej ...  Vad säger man då? ja oj då, visst heroin är ju så toppen för bebin i magen men en värktablett då du ammar är verkligen nono. whatever..

Då man kommer hem märker man hur sliten och  trött man är och dessutom med ont i huvet. Så får det ju inte vara men tyvärr är det en vardag i sjukhusvärlden...  Från det ena till det andra... Jag har ont av endon idag, att sitta ner trycker uppåt och det är smärtsamt, på bussen var det extra jobbigt då det gungade och skumppade till, ajajaj. Dessutom trycker det i nedredelan av magen upp mot ryggen. Vet inte hur jag ska kunna sova. Kanske blir jag tvungen att ta en värktablett.  Borde vara kring ovulation nu, antar att det beror på det.Var till apoteket idag för att hämta ut mina sprutor för nästa veckan, otroligt nog var det 12 pers. i kö för mej så jag skippade det. Hinner nog. Kanske imorn,-då är jag ledig. skööönt. Ha en skön helg alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar