besökare

onsdag 12 januari 2011

FET nr. 4

I IVF:n förra året fick vi 7 st bra embryon, ett direkt för ET och 6 för FET.  Alla embryon har klarat nedfrysningen! antar att det är gnaska ovanligt, de säger att kring 70-80% klarar nedfrysningen samt upptiningen. Men vi har haft tur då alla varit i gott skick. Och idag har jag då satt in de sista av våra embryon som fanns i frysen. Förra gången ( i augusti) då de också överförde 2 embryon på en och samma gång blev jag gravid. I vecka 6 upptäcktes att det var en extrauteringraviditet och måste då avbrytas med mediciner. Tänk, för första gången i mitt liv blir jag gravid och då sitter embryot fast på fel ställe! ja, det var nog såå jobbigt, hade massor av ont och allt kändes hopplöst. Sedan måste jag vänta 3 månader till nästa överföring eftersom medicinen var vävnadstoxisk och skulle kunna ge  skador på ett eventuellt foster. Så, förra månaden visade det sej att jag inte hade nån ovulation så det blev ingen överföring.

Nu, är jag nog så laddad och har hoppet på topp. De överförde som sagt de  2 sista embryona, så blir det inget denna gång ska vi börja på en ny IVF senare. Men nu är det bara att vänta 2 veckor så att jag kan göra ett graviditetstest.  I augusti hade jag nästan genast känningar av graviditeten, spänningar i brösten framför allt, redan 4 dagar efter FET! Så märkligt. Nu väntar jag på sådana känningar....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar