besökare

måndag 31 januari 2011

Elonva

En ny medicin har kommit ut på marknaden, Elonva, heter den och stimulerar äggcellernas mängd och mognad. Den ersätter flera injektioner så att jag nu bara behöver ta en injektion av denhär medicinen istället för flera. Jippii.. Jag skack glatt Elonvan subkutant i morse kl. 9. Spännande med en ny behandling...

På fredag, lördag och söndag kväll ska jag sticka Orgalutran som ska göra att ägglossning inte ska ske för tidigt. Sen, nästa måndag ska jag på ultraljud och se om det behövs mera orgalutran eller ej...

Är så lycklig att ha kommit igång så snabbt. Det var en lättnad att jag inte behöver gå igenom en lång behandling igen. Det var ju så jobbigt sist. Känner mej  nu peppad igen och tårarna från den förra misslyckade fet är torkade och (nästan) glömda.

2 kommentarer:

  1. Hej. Spännande med en ny medicin, har jag aldrig hört talas OM. Behöver man bara EN spruta förutom orgalutren låter det ju som en dröm. Min korta metod gick inte pga att jag fick ut så få ägg, 3 tror ja, och 2 blev befruktafe men aldeles för fragmenterade så inget satts in. Jag har fått som mest 12 ägg men bara 6 som mest som befruktades och endast 2 som mest som blivit så bra så de kunde sättas tillbaka, dvs inte så bra ägg...Rörigt det blev.. Men jag håller tummarna nu att du ska klara detta..// P.

    SvaraRadera
  2. hejsan, ja gynekologen sa att en spruta av Elonva ska ersätta flera injektioner av annat märke, så därför nappade jag genast på hennes erbjudande att pröva Elonva. Så det är bara att vänta o se :) Jag har förstått att man får snäppet flera ägg med den långa behandlingen, så håller tummarna för dej oxå!

    SvaraRadera