besökare

torsdag 23 februari 2012

skit oxå för högt bilirubin

Ja alltså vi var på blodprov för gulheten och det hade stigit massor! skit alltså. Igår var vi 3 h på sjukhuset och lämnade all världens blodprover. Det var så hemskt för de skulle ta blodet från armvecket och lab-kärringen hade stasen på hans arm sååå länge att den var heelt blå och iskall. Hon bara förklarade att "joo, armen blir lite blå men det blir ofta det på nyfödda". Och inte tog hon bort den genast heller utan bara pillade med sina rör. Nu efterår är jag helt förbannad och hoppas att vi aldrig inte ser henne nåmer. Fan alltså, han skrek som aldrig förr under dessa levnadsdagar fast man tagit prover multum med gånger. Läkaren ringde idag och berättade att alla prover var bra (de prover de tagit för genetiska blodsjukdomar som kan höja gulheten), men att bilirubinet var 299, gränsen för behandling är alltså 300. Imorn ska vi dit på nytt och läkaren tyckte vi skulle förbereda oss på att vara helgen på sjukhus. Nä, det vill jag verkligen inte :( Nu sover han invid fönstret igen ihopp om att det hjälper lite och håller sej UNDER 300!

Och dessutom vill jag bara tillägga att jag tydligen inte kan räkna eftersom jag i förra inlägget påstod att lilla E var 6 veckor och 1 dag gammal. Sure! Rättelse:  han blir 7 veckor imorn!!! ( idag 6 veckor och 6 dagar). Tiden går snabbare än man tror.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar