besökare

tisdag 3 januari 2012

Jag följer med andras bloggar men själv orkar jag inte skriva nåt. Jag är trött, trött och åter trött. Inte bara fysiskt utan på att vara gravid. Nu kunde det vara över helt enkelt. 7 månader räcker bra. Jag sover inte längre på nätterna så det gör att jag blir mera känslig för alla plågsamma plågor som den evinnerliga halsbrännan som är så stark att jag bara gråter, kissandet 1 gång i timmen, ryggbesvären som gör att jag inte kan vända mej i soffan eller sängen eller ens gå mer än nåra hundra meter osv. osv. Listan är oändlig men jag orkar inte rada opp allt. Måste bara säga att jag aldrig kunde tro att det kunde vara såhär jobbigt att vara gravid. Ber en bön på kvällarna att pojken skall bli redo att komma snart, det är ju så många veckor kvar. Klag klag klag. Jag vet men nu är jag så trött på dethär. Och jag tycker faktist att ivf:are har lika stor rätt som andra vanliga fertila att klaga på sina krämpor. Vi är vel inga super människor som måste tycka att allt är så himla underbart och fint bara för att man kämpat i åratal. Suck alltså, hoppas humöret är bättre imorn.

5 kommentarer:

  1. Äsch men man får gnälla, och jag känner samma sak.. Bullen får gärna komma ut nu, även fast hon ju helst inte ska det ändå, men jotack.. för fasen vad kroppen tar stryk av att vara gravid just nu. .. Blö.
    Men det är värt allt i slutändan!

    kram

    SvaraRadera
  2. Visst får man klaga:) det är jobbigt när kroppen ändras och man har krämpor hela tiden!
    Inte långt kvar nu:)

    SvaraRadera
  3. Jag hade också hemsk halsbränna mot slutet men Losec mups tog bort den helt, har du provat dom? Är tillåtna för gravida och hjälper i 24 timmar (till skillnad mot Novalucol som man måste ta typ var tionde minut).

    SvaraRadera
  4. Fortsätt att klaga! Även vi IVF:are har rätt till det. Det betyder inte att vi är mindre tacksamma. ;)
    Jag förstår precis hur du känner dig. Jag kände precis som du. Och jag gick sjukskriven de sista 2 månaderna, så jag hade tid att både känna efter OCH klaga.

    Ang. halsbrännan; jag rekommenderar Galieve Mint. Den finns i både flytande och tuggtabletter. Inte den godaste, men absolut en av de effektivaste.

    Kramar

    SvaraRadera